LÉTAVÉRTES HONLAP       Létavértes közösségi fórum       turoczi.blog.hu

A Nagylétai Református Egyházközség tagjai előtt ismeretes, hogy Hadházi Tamás tiszteletes úr szervezésében 2011.június 1. és június 6. között hat országot érintő gyülekezeti kiránduláson vettünk részt.

2011.június 1-én, szerdán reggel 5 órakor a Református Templom előtt 70 utassal indultunk a hosszú útra. Előtte Pongor Sándor presbiter testvérünk pálinkával búcsúztatott bennünket és kívánt jó utat.
A déli órákban érkeztünk Ausztria fővárosába, Bécsbe. Sétáltunk a belvárosban, megtekintettük a híres Dómot, majd ellátogattunk a Schönbrunni kastélyba, ahol a technika segítségével mindenki magyar nyelvű tájékoztatást kapott. A szállásunk Bécsben volt.
Másnap, azaz Áldozócsütörtökön indultunk a Duna partján fekvő melki Apátságba, ahol idegenvezető kalauzolt bennünket. Itt a csodálatos templomban a velünk utazó Újlétai Református Egyházközség lelkésze Pótor Áron tiszteletes úr igehirdetése mellett adtunk hálát Istennek és emlékeztünk Urunk mennybemenetelére.
Utunk következő állomása Salzburg városába vezetett, majd a városnézés után a németországi Münchenbe érkeztünk. Itt autóbuszos városnézés közben felmentünk az Olimpiai parkban lévő TV-toronyba, és gyönyörködtünk a város esti fényeiben.
Másnap, pénteken megérkeztünk Svájcba és Schaffhausenben megnéztük a csodálatos Rajna vízesést, majd Zürich városába mentünk. Megtekintettük az óvárost, és a Grossmünsterben Szőllőssy Pál, egy ott élő magyar származású református presbiter tartott rövid tájékoztatást.
Másnap, azaz június 4-én Svájc fővárosába Bernbe mentünk, és városnézés után utunk fő állomására Genfbe érkeztünk.
Itt megtekintettük az St. Piere katedrálist, majd átmentünk Kálvin János egykori előadótermébe, az Auditóriumba. Az Auditóriumban Hadházi Tamás tiszteletes úr igehirdetése mellett énekeltünk és imádkoztunk, végül koszorút helyeztünk el azon a széken, amelyet Kálvin használt előadása során. Vendéglátónk Felix Alleneder magyar származású presbiter volt. E napon megkoszorúztuk Bocskai István monumentális szobrát is, majd szálláshelyünkre a Genfhez közeli, de Franciaországban lévő Annemesse városba érkeztünk.
Június 5-én vasárnap utunk Olaszországba vezetett, megcsodáltunk a Mont Blanc 4800 méter magas havas, jeges csúcsát, és az alatta lévő 11,6 km hosszú alagúton át Olaszországba érkeztünk. Milánóban megnéztük a gyönyörű Dómot, és a Scálát, majd utunk utolsó szálláshelyére Velencébe vezetett. Reggeli után a Szent Mark Székesegyházat néztük meg és sétáltunk a cölöpökre épített utcákon. Délután 2 órakor elindultunk hazafelé Szlovénián keresztül, közben Nagykanizsán vacsoráztunk, majd hajnalban érkeztünk haza.
Köszönet illeti Hadházi Tamás tiszteletes urat a fáradtságos, felelősségteljes szervezőmunkájáért, aki egyben ellátta az idegenvezetői teendőket is. Köszönet illeti Pótor Áron tiszteletes urat a szolgálatáért, tolmácsolásáért.

Utunk során az ásványvizet Szima Gábor úr biztosította, köszönet illeti őt is ezért az önzetlenségéért. A megtett 3.300 km után lelkiekben, élményekben gazdagodva érkeztünk haza.
Utunk során tiszteletes úr fáradtságos munkáját, fegyelmezett magatartással háláltuk meg. További munkáját Isten áldása kísérje.
Debrecen, 2011. június 9.
Dr. Soós Imre  tiszteletbeli presbiter
Fotók: Magánarchívum
Szerző: turoczi  2011.06.10. 15:30 Szólj hozzá!

Címkék: egyház kirándulás soós genf létavértes hadházi reformatusok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.