Így tartja egy régi közmondás. Hosszas előkészületek után október 23-án elérkezett az indulás napja Olaszország felé, mely utazást 61 fővel a Nagylétai Görög Katolikus Egyház, élén Szimicsku Ferenc esperes úr szervezett.

Ez egy igazi Zarándoklat volt mindnyájunk számára, elhagytuk a biztonságos, meghitt otthonunkat és nagy áldozatvállalás mellett nyitottak voltunk az új élmények befogadására. Autóbuszunk hajnal 4 órakor gördült ki Létavértesről, fedélzetén emberileg is kiváló két sofőrrel, és egy kedves idegenvezetővel, aki sokat segített utunk során a látottak mélyebb megismerésében.

Az első nap az utazásé volt a főszerep. Kisebb megállásokkal késő este érkeztünk a Firenze melletti szálláshelyünkre Monte Cattinibe. Másnap reggel a Giuseppe Mariana Scaglia templomban esperesünk tartotta a Szentmisét. Ezt követően Toscana fővárosának, Firenzének a nevezetességei következtek: Pitti palota, 700 éves Öreg híd, a Dóm, a Dávid szobor, az Aranykapu. és folytattuk utunkat Róma felé.

Késő esti érkezést hajnali keléssel fűszereztük, mert nagyon dús program várt ránk.

Még a nagy tömeg érkezése előtt bejutottunk a Vatikán szívébe a Szent Péter Bazilikába, és Péter sírjához közeli helyen esperesünkkel magyar Szentmisét végeztünk

A világ legnagyobb Bazilikája lenyűgöző méreteiben és szépségeiben egyaránt. A bazilika belső hosszúsága 212 m, magassága 132 m. Alapterülete 15.160 négyzetméter, és kb. 60.000 főt tud befogadni. A nagy kupola 42 m átmérőjű. A nagykupolán kívül még 8 kisebb kupolája van. A belső épületben 800 oszlop, 45 oltár és 390 szobor áll. Az építése kb. 120 évig tartott.

A látványról beszélni lehet, de elmondani nem lehetséges. Rómában, és benne a Vatikánban a régi korok emlékei, a műkincsek tízezrei, a világ legnagyobb művészeinek alkotásai magával ragadóak és ámulatba ejtők.

Csak címszavakban, amit láthattunk: Colosseum, Fórum, Pantheon, Angyalvár, Trevi-kút, spanyol lépcső, Santa Maria Maggiore Bazilika, Lateráni Bazilika, Szent lépcső, Vatikáni Múzeum, Sixtusi kápolna, Szent Pál Bazilika és még sok egyéb nevezetesség, mint világhírű a Pieta vagy a  Mózes szobor.

A Vatikán területén 17 ezer szobrot tartanak nyilván. Kora reggel és este a szállásunkhoz közel eső Tirén tengert is megcsodáltuk.

Következő állomásunk visszafelé Assisi városa volt, ahol Szent Ferenc született és élt. Itt három templom található egymás felett, néhány km-re távolabb láttuk a Porciunkula kápolnát, mely Ferenc testvér idejéből való és rá építettek egy hatalmas Bazilikát. Szentmisénket a Capella di Santa Catarina meghitt falai között végeztünk.

Utolsó szálláshelyünk Monselice volt. Reggeli után Padova városa következett, a híres szoborparkkal és Szent Antal földi maradványait, és 800 éves ereklyéit őrző Bazilika megtekintésével.

Innen utaztunk az ugyancsak világhírű Velencébe, magát a vízre épült várost egy 20 perces hajóúttal közelítettük meg. Majd emberek tízezrei között sétáltunk a Szent Márk téren, megcsodálva a lagunákat és gondolákat, a Dózse palotát, a „Sóhajok-hídját” és a Riáltó hidat, a Szent Márk testét őrző Bazilikát.

Összességében zarándokutunk dúsgazdag, felejthetetlen élményeket adott, a látottak feldolgozásához is idő kell. Emlékeink kitörölhetetlenek maradnak, olyan helyekre jutottunk el, amelyek a világörökség legszebb alkotásait őrzik, olyan helyeken imádkozhattunk és mutathattunk be Szentmisét esperesünkkel, amelyek hosszú évekre emlékezetesek maradnak.

Fizikailag fáradtan, de lelkiekben gazdagon, feltöltődve tértünk vissza szeretett otthonunkba, ahol színes emlékeinkből élünk tovább.

Köszönjük, hogy mindezekben részünk lehetett!

Zarándokok nevében        Krizsán Gáborné és leánya Judit

Fotókat készítette: Sass János

(kattintson a képre)

Szerző: turoczi  2010.11.09. 22:21 Szólj hozzá!

Címkék: egyház görög róma itália katolikus 2010 zarándoklat létavértes hitélet

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.